VERTIGO 2015
Галина Борисова :: 21, 22.11 :: 2015

Организаторите на Международния фестивал за съвременен танц и алтернативни изпълнителски изкуства Vertigo и Contemporary Space ви канят на първата част от VERTIGO 2015.

Фестивалът стартира с лекции за модерния и съвременен танц, а на 21.11 от 21ч., очаквайте и алтернативно парти, с което ще отбележим откриването на Vertigo 2015, както и нощта на театрите.
С участието на: esoundc ( ecological sound corps ) – 100 % oldschool mix и Oshogy – Abstract Electronic & Glitch

Танцови представи и артистични предпочитания – лекция
на Галина Борисова

Лекцията събира на едно място различни мнения, опит и лични гледни точки на танцьори, хореографи и критици, работили през първата половина на 20 век. Oткровения за танцови предпочитания, артистични представи, критики на автори, анализи и обяснения на танцови практици и теоретици, допринесли за развитието на модерния и съвременен танц в Америка и Европа.

21.11, 18:00ч.
Ще говорим за Луи Фуле, Айзедора Дънкан, Рут С.Денис, Тед Шоун, Марта Греъм, Дорис Хъмфри, Мери Вигман, Курт Йос, Рудолф Лабан с др.
Историята на модерния танц започва като избор, преминава правилата и идеите от миналото, които са принадлежали на други поколения и култури, и върви напред към една по-индивидуална творческа интерпретация. Историкът за танц Джон Мартин описва модерния танц като „гледна точка”, различна за всяко десетилетие, за всяка страна, за всеки човек, който й дава право на съществуване. Новите танцьори от началото на двадесети век избраха да се освободят от миналото, да се насочат към настоящия момент и напълно да преосмислят идеята какво е танц.

22.11, 18ч.
Първа част – Ще говорим за пост модерният период, когато през 1960г. стават радикални промени по отношение на танца. Едно такова движение се развива от група хора, които са учили с композитора Робърт Дън в Джъдсън Театър в Ню Йорк. Ще разгледаме работата на Мърс Кънингам, Ивон Рейнър, Триша Браун, Стив Пакстън и др.

Втора част – Съвременният танц насочва енергията си към това, което може да се нарече – проблемите които са на ход в живота и тяхната контекстуализация. Ще говорим за манифести, нови техники (hang out technique- техника на шляенето), пинг понг хореографии ( ping-pong), формати на найлоновата торбичка (plastic bag), внезапните композиции и импровизации и продукти без процеси (product without process). С какво всъщност се занимава съвременният танц? С размножаването на стилове, техники и естетически възможности, концептуалният подход към продукта става нещо обичайно за танцовата сцена на сводобна практика. От днешната сцена ще се спрем на хореографите: Джонатан Бъроус, Ксавие ле Роа, Жером Бел и др.

Галина Борисова

Изучава класически танц в Държавно хорeографско училище, София. Специализира модерни танцови техники в Палука Шуле, Дрезден, гост на Луиз Бедар Данс и Театър “Ла Шапел”, Монреал, участник е в тренинговите класове с Жан Пиер-Перо студио, Канада. Стипендиант е на Американския танцов фестивал – Международна хореографска резиденция, Университет „Дюк”, Северна Каролина.

Участва в ателиета с Ксавие лъо Роа, Лиза Нелсън, Марк Томпкинс, Дейвид Замбрано и др. Гост преподавател в Нов български университет, София; „Дънкан Център”, Прага и др. Като танцьор участва в продукции на “Дежа Доне”, Кубилай Хан Инвестигейшън, Луис Бедард, Канада и Елза Лимбах. Автор на повече от 40 сценични представления.
Галина Борисова участва в едни от най-престижните международни фестивали за съвременен танц в Европа и САЩ. Нейни работи са продуцирани от „Гранд Театър”, Хронинген; Театър „Гильотин”, Стокхолм; Театър „Хиподрум”, Гейнсвил; Сръбски национален театър, Нови Сад и др.
Носител на следните международни награди: Хронинген, Холандия – първа награда за спектакъла „A never ending story”, международен конкурс за съвременна хореография. Златен медал за нейното соло „Хуанита Хилдегар Бо” на конкурса „Земун”, Белград за най-добър изпълнител.
Програматор на галерия „Етюд” от май 2015г. Един от инициаторите на Номад Денс Академи – България.
Автор на книгата „Танцови представи и артистични предпочитания”, издателство НБУ.
Пише редовно текстове за танц в блога си galinaborissova.blogspot.com
Нарича себе си хореограф-мутант.

Събития

  • Mona_Profile
    ЗАЩО “МОНА ЛИЗА” Е НАЙ-ГОЛЕМИЯТ ШЕДЬОВЪР В ИСТОРИЯТА?

    анализ на произведението

    Лиза Боева

    7 декември, 17:00

  • Profile_I-See-Red-People
    Червено, твърде червено

    Документален, България-Франция, 83'

    проекции в Cinema Room

    13, 14 ноември, 19:00

  • Profile_AM
    ИЗКУСТВО И РАЗУМ

    Документален, Великобритания, 65'

    прожекции в Cinema Room

    31 май, 1, 2, 4, 5 юни

  • Profile_mofa_19_
    ФИЛМОВ ФЕСТИВАЛ “MASTER OF ART” ВАРНА

    прожеции в Cinema Room

    филми за изкуство

    04 - 25 April :: 2019

  • TMN_Profile
    НЕ МЕ ДОКОСВАЙ

    Румъния-Германия-Чехия-България-Франция, 125'

    прожекции в Cinema Room

    29.03 - 02.04 :: 2019

  • Aga_Profile
    Áга

    Драма, България, Франция, Германия, 96'

    прожекции в Cinema Room

    29.03 - 02.04 :: 2019

  • AC_Profile
    АВТОРИ И ПРОИЗВЕДЕНИЯ, ПРЕОБЪРНАЛИ СВЕТА НА ИЗКУСТВОТО!

    Съвременно Изкуство и Култура

    лекция - прожекция

    09.03.2018 :: 17:00, 19:00

  • BH_Profile
    100 години Баухаус

    филмова програма

    Гьоте Институт - България

    23.02 - 28.02 :: 2019