БЕЗ НАЗВАНИЕ
Иван Мудов :: 20.02 - 28.02 :: 2013

Иван Мудов е художник, известен с намесите си в публични пространства и предизвикването на реакции сред широката общественост. Във видеото “Traffic Control” от 2002 г. той застава на оживено кръстовище в центъра на Грац, Австрия и регулира с палка и свирка движението в продължение на 15-тина минути, облечен в униформа на български полицай. Същата година започва и проекта “Fragments”, който предизвиква най-много спорове и дискусии. Идеята му е съвсем семпла – авторът поставя началото на свой собствен музей на съвременно изкуство като краде парченца от произведения на известни художници и чинно ги подрежда в кутии, наподобяващи известния куфар на Дюшан. Постепенно тези кутии добиват по-различен смисъл и намират по-сериозно основание в рамките на акцията “МУСИЗ” от 2005 г. Иван Мудов обявява откриването на Музей за съвременно изкуство в София (нещо липсващо и желано от мнозина) като за целта прави масирана PR кампания, разлепва постери и поръчва билборди в центъра на града, изпраща поименни покани и т.н. За център на събитието е избрана конкретна сграда – тази на Подуянската гара. Провокацията е успешна и за откриването се събират стотици хора, повечето от които убедени в истинността на събитието. Акцията се превръща в една от най-обсъжданите в историята на съвременното българско изкуство.
През 2012 г. в рамките на международния фестивал Sofia Contemporary той реализира проекта „Без название“. Един топъл есенен ден емблематичното място на бившия мавзолей на Георги Димитров в центъра на София осъмва оградено и подготвено за строеж. Както правилникът изисква минувачите могат да видят както бъдещата сграда – в стил мутренска нео-класика, така и да получат „официална“ информация за строежа. Проектът се опитва да предизвика дискусия относно бъдещето на мястото, което в момента е мъртва точка в най-централната част на София. Гражданите на София са провокирани да изкажат и споделят мнение, след като са поставени пред свършен факт. Художникът от своя страна изследва възможностите на изкуството за манипулация и въздействие.
В “Contemporary Space” Иван Мудов представя своеобразно продължение на проекта под формата на документация и обект и отново разчита на участието на публиката.

Изложби